12 juli 2015

50 Tinten Groen


Een verzameling grotendeels groene plaatjes.
50 x Groen,
maar ook een beetje grijs, blauw en geel.

Gewoon, omdat ik graag Gods kunstwerken deel

Geniet even mee :

in internetversie: klik op de foto's voor een horizontale dia-balk en betere kwaliteit

















And thus we rust Life's iron chain
Degraded and alone:
And some men curse, and some men weep,
And some men make no moan:
But God's eternal Laws are kind
 And break the heart of stone.
Oscar Wilde














Ah! happy they whose hearts can break
And peace of pardon win!
How else may man make straight his plan
And cleanse his soul from sin?
How else but through a broken heart
May Lord Christ enter in?
Oscar Wilde






May Lord Christ enter in?
Now and in time to be,
Wherever green is worn,
Are changed, changed utterly:
A terrible beauty is born.
W.B. Yeats, 1916



















Smaragd van de oceaan,

jij bent ontroerend mooi
jouw heuvels zijn altijd groen
in vijftig tinten
kan het niet helpen
maar ik ben gewoon verliefd op je

Ik hou van je
oneindige muurtjes
begroeid met mos, in vele soorten
van je wilde fuchsia-bomen
en heggen van huizenhoge rododendron's
die smalle malle weggetjes
nog smaller maken

Weet je?
ik zie liever een klein stukje van jouw oudheid
dan al het nieuwe hier
je ontelbare ruïnes, je dakloze kerkjes
je verborgen schatten
de eeuwenoude begraafplaatsen,
versierd met ongetemd klimop

Ierland,

romantisch land,
wanneer ik aan jou denk,
groeit mijn verlangen naar een pijnloos en sterk lichaam
naar alles wat hier zo vanzelfsprekend lijkt
maar het nooit zal zijn
noch is geweest
want pure schoonheid, is ..

Eéuwig




  Blue for the sky and the color green that fills these fields with praise
Rich Mullins





      |-| a n s

p.s. zie bv. ook deze blog, of de serie Ierland op mijn fotoblog

13 opmerkingen:

  1. Al zijn het er geen vijftig, het had gemogen van mij hoor, the color green... Prachtig!
    Om nog veel vaker te kijken! Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Be praised for all Your tenderness by these works of Your hands

    Suns that rise and rains that fall to bless and bring to life Your land

    Blue for the sky and the color green that fills these fields with praise!"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het worden er ooit meer dan vijftig ... don't be afraid ... :-) Mooie foto's Hans, je hebt een rijk gevuld archief en je liefde voor dit land spreekt boekdelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ;-) Tja, inmiddels zijn het er precies 50. Dat past goed bij 50 tinten groen. En daar hou ik het bij. Nou ja, in dit blog dan. De rest verschijnt druppelsgewijs op m'n fotoblog.
      Dankjewel Anton!

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Ps: via je hangout van Google+ heb je ik je nog een fotootjes van Ierland toegestuurd. gewoon omdat je dat land liefhebt.

      Verwijderen
  5. Dankjewel Aritha. Foto's in deze blog heb ik allemaal aan de Westkust gemaakt. En van jou krijg ik er één uit Oost Ierland. Leuk toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuke reactie! Vandaag reist mijn dochter naar Cork. Ze wil graag naar het uiterste puntje. Als ze een erg mooie foto maakt stuur ik hem.

      Verwijderen
    2. Mooi. Er zijn veel 'uiterste puntjes' in het zuidwesten ;) maar misschien wordt het dan Mizen Head. Ja oké, laat het me weten/zien, leuk.

      Verwijderen
    3. Ter info: http://yourneytowhereeveriwant.blogspot.nl/2015/07/parfum.html?m=1

      (over Ierland)

      Verwijderen
  6. Nooit in Ierland geweest, maar door de mooie sfeer foto's promoot je het land positief. Groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, wat een mooie wandelingen heb je gemaakt en dat mooi weten vast te leggen! Zou ook eens graag in Ierland willen wandelen, maar nooit geweest, altijd al een mooi gebied gevonden. Echt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Tineke. Nou, ehmm, echte wandelingen heb ik niet gemaakt. Dat kan ik niet meer. Maar als je van wandelen houdt kun je je hart in Ierland ophalen! Puur natuur. Als ooit de mogelijkheid voordoet, doen! .. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen